http://wiadomosci.gazeta.pl//i/obrazki/google_search/_blank.gifhttp://wiadomosci.gazeta.pl//i/obrazki/google_search/_blank.gifhttp://wiadomosci.gazeta.pl//i/obrazki/google_search/pbg.gif

Gazeta.pl > film, seriale, aktorzy >  news

Londyńczycy szkalują Polaków? Posłanka żąda zmian w serialu

Londyńczycy

Londyńczycy - na zdj. Natalia Rybicka, Marcin Bosak, odcinek 5

Serial ''Londyńczycy'' upadla i szkaluje wizerunek Polaków, którzy wyjechali za granicę - uważa posłanka PO Joanna Fabisiak. Oburzona parlamentarzystka żąda wprowadzenia zmian w scenariuszu. Wiadomo, że powstanie druga seria serialu. Czy producenci się ugną i czy w ogóle powinni? Naszym zdaniem byłaby to głupota, a waszym?

Joanna Fabisiak z Platformy Obywatelskiej najwyraźniej znalazła się wśród widzów oglądających ''Londyńczyków'' i postanowiła podzielić się swoimi spostrzeżeniami z opinią publiczną. W wywiadzie udzielonym ''Dziennikowi'' stwierdza, że nie podoba się jej, że bohaterowie ukazani są zwykle w negatywnym świetle. Mówi:

Nie spotkałam drugiego kraju, w którym pieniądze publiczne byłyby przeznaczane na to, by zniesławiać rodaków. (...) Mam zamiar napisać list do marszałka Senatu Bogdana Borusewicza i przewodniczącego Komisji Łączności z Polakami za Granicą Marka Borowskiego w tej sprawie.

Zdaniem posłanki serialem powinna zająć się też KRRiT. My uważamy, że parlamentarzystka zdecydowanie przesadza. Owszem, wśród bohaterów serialu są źli ludzie, ale tak jest i w życiu. Wiadomo jednak, że seriale rządzą się własnymi prawami i często przerysowują różne sprawy. Czy ktoś z widzów zna rodzinę, której przydarzyło się tyle nieprawdopodobnych nieszczęść co np. bohaterom serialu ''M jak miłość'' (wymieńmy choćby wypadek Marka, ślepotę Kingi, porwanie Marii tuż przed ślubem)? Zadaniem scenarzystów nie jest opisywanie prawdziwego życia, ale stworzenie wyrazistych postaci, które zainteresują widzów. Skoro zrobiła się z tego taka afera, najwyraźniej autorzy scenariusza ''Londyńczyków'' mogą być z siebie zadowoleni. 

 

 

Na szczęście, TVP najwyraźniej traktuje wypowiedź posłanki z przymrużeniem oka. Dyrektor TVP 1 Dorota Macieja powiedziała ''Dziennikowi'', odpierając zarzuty:

Nie oszukujmy się, Polacy w Wielkiej Brytanii zwykle nie jeżdżą ferrari i nie grają w golfa. I nasi scenarzyści dobrze o tym wiedzą. Przed napisaniem scenariusza spędzili trzy miesiące w Londynie, żeby zobaczyć, jak żyją Polacy.

W tej sprawie głos zabrała również rzeczniczka TVP Aneta Wrona:

Trudno mi uwierzyć, że posłanka na Sejm za pieniądze podatników zajmuje wysoką izbę serialami telewizyjnymi.

Serial ''Londyńczycy'' wywołują emocje u widzów - także wśród czytelników Popcornera (przeczytaj m.in. tutaj). To dobrze, w końcu po to został wyprodukowany, żeby przyciągać przed telewizory jak najwięcej widzów i angażować ich w fabułę. Zalecamy jednak, żeby traktować go cały czas jako serial telewizyjny, ale nie dokumentalny. Może się podobać lub nie, ale to inna sprawa. W tym przypadku liczy się to, że serial = fikcja. I tyle.

 

Jakie jest wasze zdanie w tej sprawie? Uważacie, że ''Londyńczycy'' upadlają Polaków i trzeba wprowadzić zmiany?

 

mas

Dodaj swój komentarz:
Musisz się zalogować, by dodać komentarz. Jeśli nie posiadasz konta zarejestruj się.
Komentarze:
  • Gość 08.04.09, 17:50
    0

    Serial jak wiele innych,co tu komentowac,bawią się wszyscy.Najlepiej aktorzy,bo doją fantastyczną kasę.

  • Gość 22.01.09, 09:41
    0

    Uważam ,że to świetny , współczesny serial. Od tych w tytule z miłością i szczęściem" M jak..." "Pierwsza miłość" itd. aż mdło się robi, tak lekko rozwiązują się problemy sercowe, finansowe ich bohaterów itp. Londyńczycy to Polacy z krwi i kości, pokazani z ich wadami , fantazją ułańską , humorem , naiwnością i przedsiębiorczością zarazem. Proszę , kręćcie dalej, a pani posłanka niech ogląda "Barwy szczęścia" albo inny podobny i zajmie się sprawami gospodarki , a nie co mają oglądać Polacy.

  • Gość 17.01.09, 16:49
    0

    glupota,ze niejezdzi sie ferrari i niegra w golfa!!!sama gralam i moi polscy znajomi tez.Takie tu zycie jak w serialu-czasem moze ciezej jesli chodzi o mniejsze miasta w uk.

  • Gość 15.01.09, 18:07
    0

    Wprawdzie nie oglądam tego serialu widziałem jeden odcinek i uważam że posłanka zajmuje się sprawami którymi nie powinna. Po pierwsze serial nigdy nie pokazuje dokładnej rzeczywistości a po drugie to lepiej w sejmie by się zajęli tym co zrobić aby Polacy nie musieli wyjeżdżać za granice. Myślę że większość się ze mną zgodzi.

  • Gość 15.01.09, 18:06
    0

    Wprawdzie nie oglądam tego serialu widziałem jeden odcinek i uważam że posłanka zajmuje się sprawami którymi nie powinna. Po pierwsze serial nigdy nie pokazuje dokładnej rzeczywistości a po drugie to lepiej w sejmie by się zajęli tym co zrobić aby Polacy nie musieli wyjeżdżać za granice. Myślę że większość się ze mną zgodzi.

  • Gość 09.01.09, 03:48
    0

    Niech obywatelka PO Joanna Fabisiak sama napisze i wyprodukuje swoj serial, a jak nie to najlepiej niech kopmnie sie w dupe. Jest prawo wolnego slowa, a to co obywatelka Fabisiak chce jest cenzura. Za takie domagania obywatelka Fabisiak powinna wyleciec z polityki na zbity pysk. To co producenci tego serialu wyprodukowali jest prawdziwa sztuka ktura otwiera chodzby male okienko na realnosc zycia poza krajem. Mi sie na emigracji tak naprawde nigdy niepodobalo. Zawsze chcialem wrocic. Jedyna zecza ktora mnie czymala to byly studia. Chcialem miec cos skonczone. Mialem wlasnie skonczyc studji 2 letnie i dokonczyc Magistra w kraju. Niestety, poznalem pewna Japonke na studiach, ona mnie dalej popchnela na dalsze studia. Po skonczeniu dostalem sie na studia doktorskie. Teraz pelno dlugow, pracy zadnej, bez dzieci i rodziny. Co to za pier****ne zycie. Jak nie uda mi sie wrocie do kraju to chyba skoncze jak ten znajomy Marcina Doktor Archeolog. Niech on lezy w spokoju!!!

  • Gość 29.12.08, 09:36
    0

    a kogo obchodzi kto czym jeździ? mnie na ten przykład najzupełniej nie interesuje jakie ma auto posłanka ani ilu polaków zmywa gary w jUKeju, mam w nosie kto z was komentujących grywa w golfa a serialu nie oglądam, bo ma bardzo niewygodną porę transmisji dla mnie.

  • Gość 28.12.08, 22:09
    0

    Bylam w Londynie pare razy, mieszkalam tam i pracowalam, za kazdym razem bylam bardzo zadowolona z wyjazdu, z pracy, z ludzi ktorych poznalam, serial natomiast przedstawia bardzo skrajne przypadki, tak nie dzieje sie na co dzien w LOndynie, uwazam ze powinien byc wycofany z produkcji, zreszta i tak traci widzow. pozdrawiam

  • Gość 28.12.08, 19:57
    0

    Wiecej sympatii, prosze, polscy Polacy! Dla emigrantow i dla samych siebie!Naprawde mozna bylo przedstawic nas w lepszym swietle, bez strachu, ze nikt nie bedzie tego ogladal - w serialach takich jak 'M jak milosc' bohaterami sa przewaznie normalni ludzie i film cieszy duza widownia. Czy musze dodawac, ze znam polskie prostytutki, ale tylko mieszkajace w Polsce? Tu nikt nie przyjezdza prostytuowac sie, krasc itd. Nawet dresiarze zachowuja sie lepiej, bo tu latwo znajduja prace i cele w zyciu im sie zmieniaja.. Oczywiscie zdarzaja sie rozne sytuacje, ale nie mowcie, ze tu jest gorzej - co za bzdura.Nie gram w golfa, za to w tenis - moze byc? ;-PJtem taksowkarzem z wyzszym wyksztalceniem, znam roznych Polakow: ksiegowe, sprzataczki, fryzjerki, studentow, mechanikow samochodowych. Mieszkajacych z calymi rodzinami lub singli. Dobrze nam sie zyje, nie robimy nikomu krzywdy, czy nie zaslugujemy przynajmniej zeby nas zostawiono w spokoju i nie obrazano?Pozdrm wszystkich, rowniez tych myslacych inaczej.

  • Gość 23.12.08, 10:19
    0

    Mieszkam w Londynie od 5 lat,ciezkie byly poczatki,widzialam wiele ale nie widzialam tego co pokazuja w serialu.Slyszalam o takich rzeczach ale nigdy nie bylam swiadkiem tego.Ludzie to co serial plkazuje dzieje sie wszedzie,nietylkow londynie,w Polsce tez.Ludzie kradna,oszukuja,handluja narkotykami,zdradzaja sie.Nie trzeba wyjezdzac za graice zeby to zobaczys,wystarczy sie rozejrzec wokol siebie.Ja jak ogladam ten serial to sie smieje,serio...

  • Gość 18.12.08, 11:15
    0

    SKORO TEN SERIAL TO SAMA PRAWDA - CIESZMY SIĘ ŻE TAKIE Z NAS ĆWOKI , CHAMY , ANALFABECI JĘZYKOWI , OSZUŚCI , ZŁODZIEJE , DZIWKI , .... COŚ DODAĆ?

  • Gość 18.12.08, 11:08
    0

    Ten serial przypomina mi zwykłą akcję propagandową pod hasłem POLAKU WRÓĆ DO DOMU . Może sam prezydent go finalizuje? Jest przejaskrawiony, zakłamany, obrazek w krzywym zwierciadle. Już w pierwszym odcinku jest zdrada, oszustwo, narkotyki, kłamstwo, dziwka .....PYTAM CO JESZCZE? Mieszkam od trzech lat w Irlandii. Moja córka chodzi do szkoły. Świetnie już mówi po angielsku, jest uśmiechniętą, zadowoloną dziewczynką i NIE MYŚLAŁA PIERWSZEGO DNIA O WAGARACH JAK W FILMIE. POKAZYJECIE W TYM SERIALU POLAKÓW JAKO GBURÓW, ŁAJDAKÓW, OSZUSTÓW, BANDYTÓW A TEN CHŁOPIEC JEST ŻYWYM PRZYKŁADEM POLSKIEGO DZIECKA?????? TO SMUTNE. jAK ZWYKLE SAMI ROBIMY SOBIE ZŁĄ REKLAMĘ.........

  • Gość 15.12.08, 18:55
    0

    Wszyscy, ktorzy negujecie ten serial prawdopodobnie nie byliscie za granica, nie w takim celu jak Ci, ktorzy w UK zyja, pracuja, staraja sie wiazac koniec z koncem i dazyc do lepszego bytu. gowno wiecie o emigracji i uczuciach z tym zwiazanych! polecam przyjechac - przekonacie sie jak jest cwaniaki. to co ten serial pokazuje to CALA PRAWDA o polakach i nie tylko. pozdrawiam tych, ktorzy daza do celu pomimo wszystkiego!

  • Gość 14.12.08, 13:32
    0

    Najlepszy polski serial. Nie jest zakłamany w przeciwieństwie do"Teraz albo nigdy", "Magda M." albo innych produkcji Tvn-u w których wszystko jest wyidealizowane, a ludzie na każdym kroku są bogaci... Super zmontowany, fajnie dopasowana muzyka. 40 minut przed telewizorem dla mnie trwa 5 minut. Daje 6/6

  • Gość 12.12.08, 23:19
    0

    serial moDry jak ta posłanka... a rzeczywistość ciekawsza.

  • Gość 12.12.08, 22:21
    0

    moglaby zawierac glos gdyby to byla nie prawda nie oszukujmy sie przeciez ile tam jezdzi wariatow napija sie zrobia jakas awanture tyle ze kazda wpadka idzie na polske nie na ta nieszczesna jednostke pani poslanka chyba sie nudzi i szuka sobie zajecia

  • Gość 12.12.08, 19:49
    0

    ludzie pamietajcie to jest FIKCJA!!!!!!!!!!

  • Gość 12.12.08, 19:27
    0

    'ezza' ty polak tez

  • Gość 12.12.08, 19:23
    0

    "M jak miłość" jest inny bo nie obraża mnie!!!!"Londyńczycy" mnie obrażają bo muwią on nas ludziah w londyńe!!!A jak wy w polsce byśće sie czuli kiedy zrobią film o was i wymyślą niestworzone żeczy

  • Gość 12.12.08, 19:17
    0

    Moge pisac po polsku i po angielsku wiec angielskiIf this is happening in england i will be in party chelling with my friends and saying "S****" and"F***" but i'm being here and being offendedREMEMBER THIS TV PROGRAM IS FICTION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Gość 12.12.08, 19:05
    0

    Wiec po 20 latah ten polak nie muwi po polskuSO SHUT UP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

  • Gość 12.12.08, 18:45
    0

    bardzo dobry ciekawy serial - mega profesjonalny jak na polskie standardy - bardzo bardzo dużo prawdy w nim o polakach i życiu na emigracji

  • Gość 12.12.08, 18:04
    0

    czujecie sie ludzie lepsi ze nie wyjechaliscie polska cala siano w lbie w angli jest super tylko trzeba sie przyzwyczajic i ulorzyc sobie zycie przynajmniej w rok a swoja droga ludzie sie wywyzszaja ze pojechali do angli a inni sie z takim osoba zazdroszcza

  • Gość 12.12.08, 17:50
    0

    tylko ze przecietniacy wyrabiaja sobie opinie na dany temat na podstawie ogladanych filmow. mozesz im pozniej tlumaczy ze to tylko film, ze to fikcja.

  • Gość 12.12.08, 17:47
    0

    Gdyby głupota miała skrzydła, to Pani Joanna Fabisiak latałaby jak gołębica!

  • Gość 12.12.08, 17:47
    0

    Gdyby głupota miała skrzydła, to Pani Joanna Fabisiak latałaby jak gołębica!

  • Gość 12.12.08, 17:41
    0

    Zgadzam się z Panią Fabisiak. Jak dobrze pamiętam kilka dni temu zamieścili Państwo wypowiedź jednej z przedstawicielek POlonii z Wlk.Bryt., która także wypowiedała się negatywnie o tym serialu. Przykro mi, że nie potrafimy o sobie dobrze mówić, że lubimy przedstawiać polskie kobiety jako panny lekkich obyczają, a mężczyzn jako niegodnych zaufania przedstawicieli klasy pracującej. Szkoda, że nawet w serialach szkalujemy samych siebie. Z drugiej strony, przecież MY uwielbiamy mówić o sobie źle.

  • Gość 12.12.08, 17:40
    0

    Nareszcie serial który ukazuje prawde, brutalną rzeczywistoś imigrantów, i tak jest wszędzie na całym świecie i niech posłowie zajmą się ustawami ktyóre sprawią by rodacy nie musiali wyjeżdżać z kraju i przeżywać wiele upokorzeń.

  • Gość 12.12.08, 17:34
    0

    Komentarz nie wchodzi bo pisze prawde o o-poslance,podobno jest zona osla.

  • Gość 12.12.08, 17:33
    0

    co za żenująca kobieta. nie potrafi odróżnić fikcji od rzeczywistości? a nawet jeśli to jest prawdziwe - twórcy mają prawo pokazywać to, co chcą.

  • Gość 12.12.08, 17:30
    0

    p---oslanka to zona osla

  • Gość 12.12.08, 17:28
    0

    serial jest wielowarstwowy i pokazuje Polakow w roznych sytuacjach lepszych i gorszych, pokazuje nasz sposob myslenia i kombinowania = dokladnie tacy jesteśmy. naturalne,ze jest to podrasowane/przerysowane dla potrzeb widowiska,ale nie jest - niestety-przesadzone. pojeździlam trochę po Europie w tym i po Anglii = wiem co mowię. pzdr

  • Gość 12.12.08, 17:26
    0

    oczywiscie, nie ogladalem tego gniotu ale znajac warszawskie cioty to naperwno wiecej tam przesady niz zdrowego rozsadku. sciagnac to gowno z anteny

  • Gość 12.12.08, 17:23
    0

    oslanka to zona osla

  • Gość 12.12.08, 17:22
    0

    to mial bys serial o zyciu polakow za w Londynie, scenariusz zaczerpniety z niby prawdziwych historii, prawda jest jednak taka ze to totalna bzdura, powie ci to kazdy polak zyjacy w Londynie, zreszta tutaj(Londyn) wszyscy sie smieja z tych glupot, no bo jak np kilkunastoletnie dziecko bedace drugi dzien w obcym miescie wsiada do metra majacego 270 stacji i kilka lini dojezdza bez problemu na wembley stadium i jeszcez sobie jak gdyby nigdy nic tam wchodzi, jak laska ktora zostala wyrzucona z auta nie wiadomo gdzie dociera pod adres swojego chlopaka, bez jakiejkolwiek mapy,to wcale nie jest takie proste, poza tym wszyscy bez problemu porozumiewaja sie po angielsku, gosc ucieka ze szpitala hahahahhahahahah i kradnie ciapakowi ferrari hahahahhahah, laska poznaje druga na ulicy a ta ja bierze orazu na chate potem sprzedaja bielizne u jakiegos turka w samych majtkach, ciekawe gdzie to taki sklep jest, serial serialem ale niech nie pisza ze to na prawdiwych historiach oparte, bzdury i idiotyzm scenarzystow, powie ci to kazdy "londynczyk"

  • Gość 12.12.08, 17:14
    0

    w skrócie:- serial jest miłym dla oka obrazkiem. rzeczywistosci która chciał nam pokazać reżyser, - czy jest to rzeczywistość prawdziwa ? w jakims stopniu na pewno,- brakuje mi typowego dla uk klimatu, kontaktów międzyludzkich, strasznie duzo by dało wprowadzenie osoby która na "dzień dobry" z językiem angielskim nie za bardzo włada, usiłuje sie przystosować, znaleźć pracę, ktoś podpowiada college... dzieciaki to nie jedyne osoby uczace sie w szkole. Plus takiej postaci to wiekszy nacisk na rodaków zeby chcieli sie faktycznie uczyć. a duzo osób to olewa,- jak łatwo sie domysleć, trochę czasu już tu mieszkam i znam "od podszewki". Co więcej moimi znajomymi sa nie tylko polacy, ale ludzie praktycznie z kazdej strony świata. Włączając anglików, jeżeli ktoś rozumie o co chodzi

  • Gość 12.12.08, 17:11
    0

    Zmiany powinny być wprowadzone- emisja po godzinie 23.00.Jeżeli jest taki dobry to obroni się wśród rodaków ;-)Nie jest to górnolotne kino,więc dziwi mnie fala zachwytu ale fakty mówią same za siebie-Polacy będą oglądać każdy bełkot

  • Gość 12.12.08, 17:09
    0

    bo wszyscy polacy to jedna rodzina.......

  • Gość 12.12.08, 17:08
    0

    Zgłupiała ta Fabisiak kompletnie. Serial mi się nie podoba, bo mnie okropnie nudzi (poza tym w tym samym czasie leci House - sorry), ale szkalowanie wizerunku Polaków? Z pewnością "Londyńczycy" byliby stokrotnie bardziej zajmujący, gdyby każdy z bohaterów był uosobieniem szlachetności i dobrych manier, miał świetne wykształcenie i był niezwykle wrażliwy na sztukę. Taa.

  • Gość 12.12.08, 17:01
    0

    takie jest zycie na zachodzie a nasz zzapyzialy kraj niestety nie daje nam tej mozliwosci i co gorsza jakas baba z sejmu interesuje sie zyciem imigrantow a do roboty babsztylu narod ciebie wybral nie po to abys sie bawila w krytyka filmowego!

  • Gość 12.12.08, 16:38
    0

    Podczas przymusowych wyjazdów pewnie byli tacy co sobie nie poradzili w obcym kraju bez znajomości języka. Za tamte decyzje pozbywające prostych ludzi pracy i środków do życia powinni rozliczyć wladze i to bez przedawnień. Wywołali przecież wojne ekonomiczną. W tym filmietrzeba też pokazać ludzi sukcesu, a jest ich bardzo dużo i oni chyba nie wrócą do kraju.

  • Gość 12.12.08, 16:30
    0

    polacy to mało widzieli wiedza a osadzają a taka jest prawda że wszystko jedno dla polaka ze to już tak nie wygląda mam 20letni samochód ale mercedes to czuje się światowcem lepszym od innych polaków i się od nich odcinam i najlepiej wystawie do wiatru

  • Gość 12.12.08, 16:28
    0

    "ezza" co ty piszesz, chyba ktoś cię bardzo skrzywdził. Często jestem w UK u moich dzieci i szkoda że za mojej młodości nie mogłam wyjechać. Czuję się oszukana z moją nędzną emeryturką( na polskie ceny) i maksymalnym wykształceniem.

  • Gość 12.12.08, 16:26
    0

    "ezza" co ty piszesz, chyba ktoś cię bardzo skrzywdził. Często jestem w UK u moich dzieci i szkoda że za mojej młodości nie mogłam wyjechać. Czuję się oszukana z moją nędzną emeryturką( na polskie ceny) i maksymalnym wykształceniem.

  • Gość 12.12.08, 16:20
    0

    tak debile to wszystko prawda wszystko tak prawdziwe jak zagubieni i skazany na smierc nie inteligentni debile w polsce moze jeszcze puszczac cenzurowany w rosji dziennik bo to tez ludziom by sie podobalo a to ze prawda w oczy kole to malo inteligentni debile powinni sobie w dupe wsadzic bo wszystko niesluszne niesprawiedliwe w oczy kole to ze sie umie jedno przyslowie nie robi z was profesoruw

  • Gość 12.12.08, 16:13
    0

    polska to same bez honorowe polaczki ta posłanka mówi prawdę i ma racje w końcu ktoś normalny w rządzie a tam

  • Gość 12.12.08, 16:13
    0

    Prawda jest często bolesna:)Nie ma co się stawiac. Takie życie - a nie BAJKApozdro dla wszystkich

  • Gość 12.12.08, 16:10
    0

    to było jasne polacy lubią sr... na własny kraj bo czuja się z jakiegoś powodu lepsi tak nas komuna wychowała i się nie zmienimy w żadnym innym kraju nie ma takiego zacierania wyśmiewania historii jak u nas w polsce volkswagen nie miał by czego szukać bo polacy by powiedzieli panie to gó... a nie marka samochodowa a czesi z otwartymi rekami może to dlatego ze wojny pozabijały sama inteligencje a pozostawili chłopów pańszczyźnianych którym to bez różnicy

  • Gość 12.12.08, 16:10
    0

    nie ogladam jak dla mnie nudny widzialem odcinek numer jeden i spasowalem na tym :) ale niewazne co to za serial o czy mmowi to tylko serial i co ma rzad do tego ? bzdura siedzi sobie poslanka przed telewizorem i strasznie przezywa to ze zbysio sie podkną albo wypil za duzo i jest zly a ona chce zeby stasl sie dobry i wszystk skonczyl isie dobrze niepasi niech pisze wlasne scenariusze bosze od tego jest rzad? od kinematografi i telewizji ??:) zalosne...

  • Gość 12.12.08, 16:05
    0

    a ekipa tvp krecila serial nielegalnie na Victoria Station i zostala najpierw upomniana a potem przepedzona przez ochrone hehe, slyszalem o tym serialu, ciekawe ilu jego "bohaterow" pracuje uczciwie jak wiekszosc Polskow-Emigrantow, ma wlasny samochod, zyje na dobrym poziomie? obawiam sie ze ten serial to jedno wielkie klamstwo na zamowienie rzadzacych. Wierzcie w co chcecie Rodacy ale wydaje sie ze ok 2 mln Polakow ktorzy wyjechali za granice do pracy torturuje sie bez celu, nie stac ich na nic i wogole jedza tylko puszki z fasola i to co przysle mama lub babcia kupione ze swojej renty 700 zl, cudow moze tu nie ma ale standard wyzsz prewnie 2-krotnie niz w Polsce, zycze powodzenia fanom serialu hehehe

  • Gość 12.12.08, 16:01
    0

    Serial na wysokim poziomie - scena z lokalu bez światła - mistrzostwo . Dobre dialogi i wątki opisujace ciekawe zdarzenia z życia ludzi. Porównując to z serialami z TVN to Londyńczycy to majstersztyk.

  • Gość 12.12.08, 15:55
    0

    polki biale dziwki kolorowych w londynu !!! polki badajcie sie na HIV!!

  • Gość 12.12.08, 15:55
    0

    myslałem ze nawiedzione dziwaczki są tylko specjalnoscią pisowską

  • Gość 12.12.08, 15:51
    0

    Ja tych bzdur nie oglądam a najbardziej mnie upadlają polscy urzędnicy

  • Gość 12.12.08, 15:50
    0

    Zgadzam sie z komentarzem mis - nikt nie ma szans doswiadczyc prawdziwego zycia w ciagu 3 miesiecy! A tak podsumowujac - tyle gadania na temat serialu, ktory jak wszystkie inne seriale opiera sie czesciowo na fikcji, a czesciowo na prawdziwych wydarzeniach. Czlowiek inteligentny wie, ze nie wolno generalizowac, gdyz kazdy z nas ma inne doswiadczenia i inne odczucia. Dlatego dyskuje z Pania Posel uwazam za czysta strate czasu. Widocznie w Polsce nasi politycy maja za duzo czasu, bo zajmuja sie takimi perdolami. Pan Prezydent pozywa do sadu tych co go publicznie krytykuja, a Pani Posel zajmuje sie serialami. Nic dziwnego, ze tylu Polakow woli zyc tu niz w Polsce...

  • Gość 12.12.08, 15:36
    0

    hahahahahahah trzy miesiace, w londynie, TRZY MIRSIACE, zeby poznac zycie Polakow. NONO gratuluje wnikliwosci

  • Gość 12.12.08, 15:33
    0

    Mój syn pracował w Londynie przez 2,5 roku (wrócił,żeby dokończć koledż, ale w przyszłym roku ma zamiar studiować w londynie gdyż mgr można zrobić w ciągu 1 roku) niektóre sceny są fikcją ale większość jest prawdą

  • Gość 12.12.08, 15:24
    0

    Ten serial to jeden wielki szit !!! Szit szitów, nawet !!!

  • Gość 12.12.08, 15:20
    0

    Jakim jezykiem jest napisany ten artykul? pani posel 'przesadza'? oj, nie takiego jezyka uczyla mnie pani Miroslawa na lekcjach jezyka polskiego:(.Serialu nie ogladam, bo mieszkam w Wielkiej Brytanii i nie posiadam talerza. o serialu wiem tyle, ile opowie mi mama przez telefon albo przeczytam w internecie.Z tego co pamietam, widzowie identyfikuja sie z postaciami w polskich telenowelach i przezywaja ich przygody. Nie tylko w Polsce. W czasie przerwy obiadowej ciagle slysze rozmowy o tym, co sie przydarzylo na coroantion street czy w hollyoaks. Wiec stwierdzenie, ze to cysta fikcja nie bardzo przemowi do widzow. Co mysla rodzice, ktorzy siedza przed telewizorem kiedy ich dzieci sa wlasnie w Londynie? chyba nie tryskaja radoscia. Moja opinia jes taka, ze generalizowanie wizerunku jakiejkolwiek grupy nie przynosi nic dobrego. Wiele jest osobowsci w Polsce i wiele tutaj. Z roznych powodow Polacy przyjechali do Londynu i Angli i roznie tu zyja. Nie piszcie prosze, ze nie jezdzimy tu ferrari. To tak jakby powiedziec, ze wroclawianie jezdza tylka tramwajami. mamy zlodziei w Lublinie, mamy i polskich zlodziei w Londynie, tak samo z alkoholikami, lekarzami, budowlancami. Bylam nauczycielka angielskiego w Polsce, jestem i tu. jade do polski na swieta, obejrze ten serial, jesli bedzie mozliwosc. obawiam sie jednak, ze mi sie nie spodoba:)

  • Gość 12.12.08, 15:19
    0

    Ten serial pokazuje przerysowana prawde. Cwaniakowata i za bardzo upiekszona w swej brzydocie. Ten sam syf jest wszedzie a za granicami puszczaja ludziom smycze i tak prawde mowiac nie pokazali w tej produkcji zadnego dna. Sklotersi, nary, prostytutki, krzdzierze, jedzenie za smietnika, to jest tez jakas czesc rzeczywistosci i tu i tam...

  • Gość 12.12.08, 15:16
    0

    "Nie oszukujmy się, Polacy w Wielkiej Brytanii zwykle nie jeżdżą ferrari i nie grają w golfa. " - Jakie to totalnie glupie :)))))))))Rownie dobrze mozna napisac: Anglicy w Anglii, Agentynczycy w Argentynie, czy Tajwanczycy na Tajwanie!! Takze Polacy w w Polsce czy np. Amerykanie w Polsce, Francuzi w Abhu Dhabi itd... Takie zdanie zwasze jest prawdziwe. Ma tylko oddzialywac na wyobraznie i cos usprawiedliwiac. Zdaje mie sie ze autor(ka) tego zdania uwaza tzw. pyblicznosc za totalnych ciemniakow :)))) A ja takich zjawisk nie lubie.

  • Gość 12.12.08, 15:05
    0

    To smutne ale najbardziej Polakow szkaluje wyborcza

  • Gość 12.12.08, 14:54
    0

    ŚWIETNY SERIAL !!! PRAWDZIWY !!!

  • Gość 12.12.08, 14:52
    0

    Obejrzałem kilka odcinków owego serialu. Jest OK. To co oglądamy to jest niestety tutejsza rzeczywistość. Prawda przeniesiona na plan filmowy. Tu Polak , Polakowi WILKIEM. Pani posłanka powinna tu przyjechać, poprzebywać w środowisku polonusów, a następnie zabierać głos. Jest też gro naszych rodaków którzy ciężko i legalnie zarabia na lepsze życie - troszeczkę lepsze od tego w Polsce.

  • Gość 12.12.08, 14:37
    0

    Ale polacy to naprawde sa takie swinie,zwlaszcza w Londynie

  • Gość 12.12.08, 14:36
    0

    Ja bym nic nie zmieniał, dałbym dalej wolną rękę scenarzystom. OK.

  • Gość 12.12.08, 14:36
    0

    Mnie tam "Londyńczycy" ani ziębią, ani grzeją. Upokarza mnie natomiast i upadla robiący za prezydenta niejaki Lech K., pieszczotliwie przez swych przyjaciół zwany "durniem" albo "chamem".

  • Gość 12.12.08, 14:23
    0

    Serial jest kompletna bzdura. Ludzie ktorzy siedza w Anglii smieja sie z niego do lez. Normalni ludzie.

  • Gość 12.12.08, 14:06
    0

    A dlaczego nei pokazują takich ludzi jak ja?? Wyjechałem do Lundony na 1,5 roku. Pracowałęm w kilku miejscach. Poszedłem na studia magisterskie. Skończyłem uczelnie. Wróciłem do Ojczyzny, dostałelm 2x lepszą pracę za 3x większe pieniądze niż przed wyjazdem?Bo taki sukces źle wpływa na oglądających, szczególnie nas, Polaków. My wolimy oglądać, biedę, smutek i porażki. Część z nas utożsamia się kłopotami i probelmami innych ale duż część pławi sie i upaja porażkami innych.Poza tym patrząc przez analogię wiadomości. Czy słyszycie tam, że gdzieś jest pokój, że w jakimś państwie aftykańskim wreszcie wszystkie dzieci chodzą do szkoły, że skończyły się problemy z wodą pitną?? Nie. Dlaczego - bo kot by to chciał oglądać..

  • Gość 12.12.08, 14:06
    0

    Posłanka ma rację. Serial wypacza obraz Polaków na emigracji. Wyjechaliśmy ale wciąż jesteśmy Polakami, Tu pracujemy a w większości w Polsce wydajemy pieniądze. Osobiście znam same pełne rodziny emigrantów i wszyscy są normalnymi ludźmi, mają dzieci, pracę, różne charaktery i upodobania. Moja mama w Polsce jest oburzona tym "filmem".Widziała tu życie i poznała wielu Polaków.

  • Gość 12.12.08, 14:01
    0

    tak wygląda przykra rzeczywistość życia na wyspach. według mnie przedstawiona w sposób delikatny więc nie się co obrażać i wściekać.

  • Gość 12.12.08, 13:47
    0

    raz się udało tvp wyprodukować ciekawy, fajny serial zamiast przerysowanych i bzdetnych telenowel w stylu 'm jak ' miernota' i już protesty... mnie się podoba

  • Gość 12.12.08, 13:32
    0

    fabisiak to stara wiara z aws... co sie dziwic...kiedys chciala w wawie budowac park rozrywki slowianskiej :) wstyd, ze ja platforma przygarnela, wstyd, ze ktos na nia glosowal...

  • Gość 12.12.08, 13:25
    0

    No nikt mi nie powie, że w Anglii wszystkim się udało. Napewno losy niektórych potoczyły się tak jak bohaterom w serialu. A poza ty co takiego szkalującego Polaków jest w serialu. Czy serial "Świat Kiepskich" nie szkaluje Polaków bardziej.

  • Gość 12.12.08, 13:23
    0

    pani poseł wymaga leczenia i ma za dużo czasu ten

  • Gość 12.12.08, 13:20
    0

    NIE OGLĄDAM TEGO SERIALU BO TO KOLEJNA POLSKA CHAŁA NAKRĘCONA ,PRAWDZIWE SERIALE BYŁY KRĘCONE ZA PRL-u

  • Gość 12.12.08, 13:14
    0

    Ja lubię Londyńczyków. Mają różne problemy i choć rzeczywiście nie grają w golfa itd. to jest to rzeczywiście dobry serial pokazujący różne sytuacja w Londynie. A nawet Anglikom się podoba, bo słyszałam, że chcą stworzyć swoją wersje serialu.

  • Gość 12.12.08, 13:13
    0

    Ogladam, bardzo realny.A kto powiedział ze jest to wizerunek wszyskich Polaków, jest to historia kilku ludzi,lepszych, gorszych jak w zyciu.

  • Gość 12.12.08, 13:13
    0

    Przyznam szczerze,że byłem w Anglii w latach 1996- 2001 i z moich obserwacji w serialu pokazana jest prawda i tylko prawda...sami taką opinię sobie wyrobiliśmy...a te negatywne sytuacje moim zdaniem i tak sa pokazane w sposób zbyt łagodny.Dobry serial- bo prawdziwy!

  • Gość 12.12.08, 13:08
    0

    W ferrari to jakoś mało i rodowitych Anglików coś jeżdzi, a Polacy są różn ii w różnych sytacjach i każde generalizowanie jest błędem, na prowincji , gdzie ja mieszkam, nawet Ci, którym los nie sprzyja mają się nieźle.

  • Gość 12.12.08, 13:05
    0

    Czy Pani Poseł oszalała ?

  • Gość 12.12.08, 13:05
    0

    hehehe.. przeciez oni pokazuja to qw dosc dobrym swietle .. krajowi za granica potrafia walic jescze wieksze numery i odbiegac od wszelkich norm .. niech poslanka pojedzie i pomieszka sobie w srodowisku "rodakow" wtedy zmieni zdanie !! ten serial moim zdaniem powinien pokazywac wiecej i byc bardziej cyniczny zeby uzmyslowic ludziom jak krajanie sobie radza .. komedia:)

  • Gość 12.12.08, 12:59
    0

    popieram kolezanke kilka komentarzow nizej. wracajcie do polski polaczki! przed moim ieszkankiem trzeba wkoncu asfalt zerac i polozyc nowy.... :( a pozatym nie ma ludzi do obslugi w mc doaldzie...musze tam czekac w kolejkach.... do fabryki czekolady! wracajcie!

  • Gość 12.12.08, 12:57
    0

    Od wielu wielu lat mieszkam w Londynie i wielokrotnie slyszalam od Polakow historie wykorzystywania i wyludzania kasy przez takze POLAKOW! A co do komentarzy ponizej dotyczacych persona non grata za granica, to przez takie wypowiedzi popieracie opinie, ze Polacy maja kompleksy i we wlasnym kraju i za granica. Mieszkam tu od wielu lat, mam swietna prace i nie zamierzam nigdy wracac do Polski. Nikt nigdy nie traktowal mnie gorzej, ale zawsze na rowni. Oczywiscie wszystko jednak zalezy jakie umiejetnosci, doswiadczenie i znajomosc jezyka reprezentujesz...

  • Gość 12.12.08, 12:50
    0

    "Pamiętaj zawsze będziesz POLAKIEM a tam tylko gościem jak również często persona non grata"Widzisz, zeby za grancia byc kims wiecej, trzeba byc KIMS. A to juz nie takie proste, jak byc Polakiem.

  • Gość 12.12.08, 12:50
    0

    >>Zalecamy jednak, żeby traktować go cały czas jako serial telewizyjny, ale nie dokumentalny. Może się podobać lub nie, ale to inna sprawa. W tym przypadku liczy się to, że serial = fikcja. I tyle.<<Problem w tym, ze serial ten zarowno w polskich jak i angielskich mediach jest reklamowany jako pierwsza produkcja telewizyjna, ktora pokazuje PRAWDZIWE zycie nowej fali polskiej emigracji na wyspach...w brytyjskiej prasie niestety nie jest on opisywany jako fikcj tylko jako miarodajne zodlo wiedzy o nowej, licznej polskiej spolecznosci w UK..angielska masa nie rozroznia fikcji serialowej od rzeczywistosci ulicy..nie oszukujmy sie jesli wierza w polskie obozy koncentracyjne to prosze ich przekonac, ze glownym zajeciem Polek nie jest prostytucja a Polakow- handlowanie dragami...Good Luck!

  • Gość 12.12.08, 12:44
    0

    ja mieszkam w uk i slyszalam, ze ten serial pokazuje polakow tylko jako przestepcow i dziwki....ja akurat tego w ogole tu nie widzialam. studiuje medycyne. moi znajomi pracuja w HSBC, a koleznaki w firmach farmaceutycznych...; nawet jak mam znajomych ktorzy musza sprzatc hotele to sa to pozradni ludzie....tak ze serial robiony jest pewnie po to zeby zniecheci polakow do wyjazdu...najgorsze jest to slyszalam, ze bbc chce kupic ten serial i pokazac go w UK! to bedzie straszne. od razy brytyjczycy wyrobia sobie zdanie...

  • Gość 12.12.08, 12:43
    0

    Polacy wracajcie narescie do polski, mi już zbrzydło łamać opcasy na krzywe polskie chodniki i oglądać szare niemalowane fasady:((((((

  • Gość 12.12.08, 12:42
    0

    ten serial jest mocno cukierkowy...w rzeczywistosci jest jeszcze gorzej...mieszkałem,widziałem,wróciłem

  • Gość 12.12.08, 12:40
    0

    guzik mnie to obchodzi, i tak ni eplace za aonament tv, a losy nieudacznikow w lonku nie ogladam bo szkoda czasu

  • Gość 12.12.08, 12:40
    0

    Serial bardzo krzywdzi ta czesc Polakow, ktora tam ma osiagniecia, ktora skonczyla tam studia nawet jeszcze przed wejsciem polski do Unii i ktorzy mają pracę w czołowych miedzynarodowych firmach. Serial nie pokazuje calej prawdy, praktycznie pokazuje tylko prawie samo "dno".

  • Gość 12.12.08, 12:38
    0

    Idiotka. Ten serial pokazuje bardzo różnych bohaterów - od kloszarda do ambitnego chłopaka, który zarabia dobre pieniądze w dobrej firmie. Zupełnie jak w życiu. Pani posłanka pewnie ogląda tylko M jak MIłość i mózg jej się zlasował.

  • Gość 12.12.08, 12:34
    0

    To jednak prawda, że w PO są takie same oszołomy, jak w PiS.

  • Gość 12.12.08, 12:34
    0

    mam juz dosyc seriali polskich. jedyne opcje jakie istnieja - to albo o marginesie społecznym, glinach, gangsterach, przekretach, albo zacofani fanatycy religijni nie umiejacy zdania sklecic we własnym języku.

  • Gość 12.12.08, 12:23
    0

    czekam na serial z życia rodziny radia Maryja

  • Gość 12.12.08, 12:20
    0

    krótko o serialu - ŻAL.PL

  • Gość 12.12.08, 12:19
    0

    To chyba ta posłanka, która spowiada sie u proboszcza z "plebanii", albo chodzi do lekarza z "M jak miłośc". Są ludzie, którzy serial czy film biorą na serio. Nie wyskoczy z okna na wzór "Batmana" i będzie z nią spokój.

  • Gość 12.12.08, 12:17
    0

    gdyby to mial byc serial o moim 3 letnim doświadczeniu pracy w londynie to musiałby on być emitowany po 23-00..

  • Gość 12.12.08, 12:16
    0

    Emigrantko, wyjęłaś mi to z ust! Pozdrawiam

  • Gość 12.12.08, 12:14
    0

    Szkoda ze nikt nie spotkal sie z Polakami ktorzy studiuja czy robia kariery zawodowe w Londynie. Taki serial tylko obraza polska mloda emigracje. Na spotkaniach studentow polskich w Londynie mozna tylko slyszec jak taki film nas obraza i co mysla o nas ludzie w Polsce po obejzeniu takiego serialu.



Najnowsze
Najnowsze serialowe informacje

Najnowsze serialowe informacje

Tuż przed początkiem weekendu ...

Matt LeBlanc w Episodes - jaki będzie ten serial?

Matt LeBlanc w Episodes - jaki będzie ten serial?

10 stycznia na antenie stacji ...

Co z The Big Bang Theory?

Co z The Big Bang Theory?

Już za kilka dni ruszają zdjęc ...

Gwiazda Dirty Dancing w serialu Dr House

Gwiazda Dirty Dancing w serialu Dr House

Jennifer Grey, która dla milio ...

Zdjęcia z Summer Press Tour

Zdjęcia z Summer Press Tour

Już wcześniej mogliście zobacz ...

Kto wygrywa Agorę na DVD?

Kto wygrywa Agorę na DVD?

Trzy osoby wygrywają DVD z fil ...

Miś Yogi w 3D - hit czy niszczenie legendy?

Miś Yogi w 3D - hit czy niszczenie legendy?

Miś Yogi to prawdziwa legenda ...